13 Luciatåg, julsittning & bästa fredagen.

Sade jag inte att det skulle bli bästastebästa fredagen ever? Jo just det. Samling i aulan klockan sex för uppsjungning, sedan följde ordningen Pite Energi, Sparbanken, ABB, kommunhuset, sex avdelningar på sjukhuset, sjukhusets personal, lunch på kåren: gratis jultallrik, Framnäs, Acusticum. 13 tåg och sjukt fin sång. Tåget hade aldrig varit så bra sades det, och det vet vi väl alla varför :) Att sjunga för patienterna på innan döden-avdelningen på sjukhuset, att sjunga för gamlingar som torkar sina tårar med näsdukar, att sjunga för riktigt sjuka patienter som ger allt för att hänga med i texten, det känns. Helt galet vad många fina kommentarer vi fick överallt. Sista tåget i Acusticum kändes sorligt. Dagen gick alldeles för fort. Så många nya bekantskaper vi fick på bara en dag och så himla roligt vi hade. Gaddamnit vad jag redan längtar till nästa år :)

Kvällen bjöd på julsittning och julfest. Himla underbart. Hamnade mellan André och Nicole, snett mot Lania. Det lektes lekar, spelades sjukt rolig musik, dansades och oj oj oj. Även kvällen gick alldeles för fort. Vi blev kvar tills Kåren var helt tom och barlaget började städa. Pulsade hem i mina öppna pumps, pratade och slängde mig i en snöhög. Jag ville bara skrika. Sussade hos Sän och vi ringde störningsjouren eftersom att hennes granne är kneeepp i skallen. I morse ringde klockan 6.59 för Lucia på TV. Dock somnade vi om och snoozade till ett. Dåligt dåligt, men skönt skönt.

Såå hiiiimla mycket bilder som togs under hela dagen i går. Lägger upp dem senare.

Sanna fotade i Acusticum.







Kommentarer
Postat av: fäni

slemmiiis vad fin du var! :) kom hem nu.

2008-12-13 @ 14:41:40
Postat av: ellinora

2008-12-13 @ 15:20:08
URL: http://mersol.blogg.se/
Postat av: ellinora

att jag tänkte bo hos dig! om jag får så att säga?

onsdag morgon kommer jag. dit längtar jag. ska bli så kul att ses igen!!!!!!

berätta allt nu nu nu!!

ikväll har vi inflyttningsfest, önskar du vore här då :)

2008-12-13 @ 15:21:54
URL: http://mersol.blogg.se/
Postat av: blomman

Vad fina du isa var :) Väntade mig att ni skulle ta bussen till England och lussa här borta! :P haha

2008-12-13 @ 17:33:43
URL: http://blomkviiist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0