Pite varken dansar eller ler...

Nej. Så fick det bli nu. I natt sov jag mellan halv fyra och halv sju. Låg och hostade tills det smakade blod och tills jag badade i mitt eget svett. Lakanen blev sådär äckligt korviga och blöta ni vet. Dessutom hade jag lovat mig själv att lägga undad tio tusen av min juli lön till mina fonder och dessutom måste jag betala en jävla hyra på tre nästa vecka. Därför kände jag att jag var tvungen att avboka PDOL. Förlåt Emme, men jag tror att även du kände någonstans att det inte riktigt höll.

I stället beger jag mig ut till havs och hoppar på seglatsen Olivia i morgon. Tänker bara bli frisk, sova, äta, läsa, sova, äta, läsa, ja, ni förstår. Bli brun också såklart! Vi får se hur länge jag är ute, men jag kanske hinner med ett besök hos min älskling i Kungsbacka nästa helg. Gå på Liseberg och åka till Ullared :) Hoppas på det i alla fall.

Pite dansar och ler!

Emme och jag tar kvart i åtta flyget på torsdag morgon till Skellefteå. Där hoppas vi att en snäll mormor kan hämta oss. Vi åker hem på söndag med en buss från Piteå till Sundsvall klockan tjugo i sju på morgonen. Sedan vidare till Stockholm med en buss från Sundsvall som går klockan 14. Ankomsttid Sthlm: 20:45, då har vi rest sedan morgonkvisten. Men det kommer det vara värt! Vem vill dansa och le med oss? :)

Visby baby!

Mer bilder finns på facebook :)

Måndag:
Efter mycket letande kom vi till stugan vid fyra tiden på morgonen. "Stugan" vi skulle bo i liknade kråkslottet number one och ägarna var klart kristna. Vi hittade kors under våra sängar, en orgel och Jesus-tavlor. Spindelnät täckte väggar och tak och vi var skitskraja. Till slut kom vi i säng vid halv sex och låg och ropade "Juuuuuliuuuuuus, vi kallar på dig", utan den minsta vetskapen om att Julius bodde i huset bredvid och väggarna var tunna som tusan. Vid åtta kom även Robert och Magnus insmygandes, de fick bo gratis hos oss om de skötte disken :) Måndagen bjöd på sol, Julius kom förbi under frukosten och vi skämdes. Vi hittade stigen ned till stranden och pressade hela dagen. Vinet korkades upp och alla blev fulla. Vi bestämde att vi skulle knata in till Visby och gick nedför vårt stup mot havet. Det hela tog 45 minuter och blev en riktig partypooper som vi aldrig gjorde om. Eftersom att vi kom in så sent hade vi inget val utan drog till Hamnplan 5, drömstället. Stod längst fram vid scenen och hoppade och skrek till en bror Herreys och schlager-Mattias, haha. Jag dansade järnet med ett gäng schlager-dudes tills det var dags att åka hem. Då hade jag glas i fötterna och blåmärken överallt - första kvällen.

Tisdag: Soooooooool, stek, vin, cider, underbar musik. Vi lyssnade på Håkan hela dagen för att få upp stämningen till kvällen. Gick från stranden vid tre, lyssnade på mer Håkan, lagade mat, drack vin och drinkar. Efter gårdagens fylleslag ville Fanny vara nykter så vid sju tog vi bilen till Wisby strand och Håkan-konserten. Det var den bästa ever! Håkan var underbar och svettig och vi stod längst fram och hoppade och skrek. Det bara rann om oss. När han sjöng sista låten, "Det är så jag säger det", hade jag inte långt kvar till tårar. Efteråt ville vi hem och fräscha upp oss, trots att klockan var mycket. Vi kom återigen in sent till Visby och gick till Hamnplan igen.

Onsdag: Sol. Catrine, Fanny och Jasmina anlände till Gotland och jag hämtade dem vid ett. Stranden igen, tacos middag och sedan förfest i lägenheten som Tessan och gänget hyrt vid Snäck. Markoolio med en vän dök upp på några drinkar och skrev upp oss på gästlistan till Burmeister. Han blev dräggig och full och utslängd från sitt eget ställe. Vi träffade på Lina på Bur och dansade loss hela natten tills det bara var jag och Fanny kvar av alla tjejer. Jossan hade tydligen spytt bland borden inne på Bur och varit tvungen att åka hem ;) I slutet var det hela galet. ALLA stod på borden och dansade och dränkte varandra i rosé och champagne. Hela kvällen slutade med att jag tog en sjukt lång promenad genom hela Visby och letade taxi och frågade efter vägen till hamnen. Man kan fan inte lita på någon. Lollo min ängel hjälpte mig hem, trots att hon låg och sov.

Torsdag: Värsta bakisdagen. För alla. Jossan var grön i ansiktet. Vädret var dåligt så vi åkte in till Visby hela gänget och åt lunch. Observera att vi nu bodde tio pers i vårt lilla kråkslott, underbart! Vi träffade på Yoggi & Co på stan innan vi åkte för att handla middag. Fanny, Lollo och jag var de enda som kände för afterbeach och vi fick skjuts till Kallis. Det var redan då alldeles för mycket folk så vi gav upp och satte oss på Hamnplan för några öl och cider. Jättemysigt! Nikula hämtade oss då det blev dags för middag. Den kvällen cyklade vi till Snäck för förfest med grabbarna som bodde där. Vi såg det sjukaste någonsin. Vid ett tält hade man hängt upp en död räv. Uhuuuu. Hur som helst så fick vi skjuts in till Visby av Robert och Magnus och det blev återigen Hamnplan, typ roligaste kvällen där. Vi träffade hur mycket Berga-folk som helst.

Fredag: Tråkigt väder. Alla tjejer åkte in till Visby för lunch. Rödspätta, kokt potatis och skagensås, underbar mat, men tydligen inte bra för magen. Vi systemade, handlade middag och hängde lite vid Österport. Alla var hur slitna som helst, ändå ville vi till Kallis. Så hem, fräschade upp oss, drack lite cider och fick skjuts in av supertrevliga grabbar som vi träffat kvällen innan. Mötte upp resten av tjejerna som suttit i Almedalen och ställde oss i den oändliga kön. Tessan, Ida, Danni och Kicka vände, så gjorde även vi. Tog en taxi hem och fixade mat. Vi spelade kort, drack och tjötade till klockan blev Gutekällaren. Helt stört mycket folk, redan vid 21. Till slut var vi i alla fall inne. Drömställe! Musiken var helt underbar! Man ville aldrig sluta dansa! Vi blev kvar till stängning.

Lördag: Jag körde Jasmina, Catrine och Fanny till flyget och sedan åkte vi in till Visby och hängde där hela dagen. Kvällen blev lugn, vi åt wraps och Jossans mamma kom över och åt med oss. Jag somnade vid halv tio men vaknade igen vid elva och var sedan vaken till klockan ringde vid två på natten. Jag, Fanny och Camilla tog färjan halv fyra.

Jag ville verkligen inte att veckan skulle ta slut. Det har varit så jävla kul, underbart, mysigt, galet, fint! Jag har bott med de finaste tjejerna som finns och om jag fick välja skulle jag bo med dem alltid. Den vidriga stugan vi bodde i blev efter en dag den mysigaste och charmigaste stugan ever.  Dock hittade jag sammanlagt fyra spindlar i går när jag packade upp mina väskor. Haha. Och dock saknade vi dig Mary!

Jag älskar er tjejer!

Slemmet i hemmet.

I'm alive! Konstigt ändå, efter en sådan här vecka. Jag och Camilla och Fanny tog halv fyra färjan i morse. Eftersom att det var jag som skulle köra blev det en nykter kväll i går och sängen vid halv tio. Sov dock bara en timme tyyp. Och en timme på färjan. Sedan höll Fanny mig vaken i framsätet och färden till Sthlm gick bra. Camilla följde med hem till mig på grund av utelåsning och ligger nu och sussar sött i sängen. Jag äter ägg och är pigg, men sliten. Rösten=röjd, borta. Kroppen=trasig, blå/svart och jävligt skitig. Hörs mer i morgon.

Weeeeeoioiiiiiiiiih!

Jag hade nästan helt glömt bort att vi drar till Gotland i morgon. I morgon! Så i dag har jag ägnat mig åt lite tvätt, sortering och sista minuten-shopping med min käre mor. Det bidde Khaled Hosseinis omtalade "Flyga drake" och även den nya "Tusen strålande solar". Jag kommer nog gråta floder men jag måste bara läsa dessa. Det bidde en tisha och härliga produkter till hår och hud och mun. Det bidde även lite rosa- och korallfärgade smycken för 50 prosse och material från Panduro till ett armband som jag knåpade ihop i eftermiddags. Fiiiiiiint:

Sedan kom mormor och morfar hit och vi åt drömmiddagen a la grillad lax, grillad köttbiff, grillade grönsaker, halloumi, sallad och tzatsiki, mmmmmmmmmm. Nu sitter jag och tankar iPoden med drömmusiken till drömveckan. Till exempel alla Håkans album, eftersom att vi ska gå på hans konsert på tisdag på Wisby strand :)

Förresten, Emme S och jag tänker dra upp på PDOL. Kan inte alla bara ta och göra samma sak! Pitefolks? Minna? :)

Det är så himla underbart med sommarlov!

The Used.

Jag skulle behöva en kamm genom håret, en spark i baken, ett drag i kragen, en puss på kinden, en häst i stallet och en sömntablett. Det är tur att det finns riktigt bra musik.

Studenter.

Tessan kom in i Linköping och flyttar tillbaka till hösten - GRATTIS.
Fanny kom in på idrottshögskolan i Sthlm something - GRATTIS.
Mickan kom in på Nackademin och ska läsa IT - GRATTIS.
Jospen har även hon kommit in, var vet jag inte riktigt, men - GRATTIS.

Själv har jag preis tackat ja till projektledarskap och digitalfoto kvällskurs till hösten och våren.

Det är så himla mycket roligare att plugga än att arbeta. Jag skulle kunna plugga hela livet om jag fick betalt :) Synd att man bara kan ta lån i sex år.

I gårkväll var naaaaaaaajs. En glad överraskning var Fanny som kommit hem från Turkiet och joinade oss hos Emil. Vi spelade kubb, kort och pratade. Camilla har fått dröm-digitalkameran och vi var snygga på många bilder :) Jag gjorde en sån jävla pinsam grej på Tommys. Haha, nu tänker jag säga A och inte B för det är alldeles för pinsamt. Jag skulle kunna äta upp min arm. Hur som så njöt jag hela kvällen, mina vänner är underbara.

Bilder kommer upp sen, nu ska jag åka till Norrtälje med bror och Nicole.

Det där med vanor...

Typ som att gå på Tommys varje torsdag under sommaren. Det är najs. Emil fyller år i dag, grattis grattis, och snart kommer Tessan och plockar upp mig så åker vi hem till honom för lite förfest.

I dag har jag solat på altanen hela dagen. Tvättat kläder och sådant tjaffs. Vid fem-tiden delade jag, mami och Nicole på två cider och jag kände att min vätskebrist blev sjukt lycklig och min hjärna sjukt arg. Nu har jag hinkat typ tre liter vatten och hoppas på en trevlig kväll. Uppdaterar om de senaste dagarna i morgon. Bråttom bråttom.

Ain't no need to go outside.

I dag var tanken att jag skulle segla in båten med mamma och pappa till Vasahamnen och att vi skulle gå på Allsången i kväll, men vädret är bajs så det blev inget sådant. I stället åker jag till jobbet till 12 och jobbar hela dagen. Det var värst vad vädret förstör.

I går ösregnade det hela dagen och jag, Jospen, Cäm och Sofie tog bilen in till staden. REA REA REA! Jag har dock inte fått pengar sedan i maj och måste vänta till den 15:e. Så himla taskigt!

När vi kom hem slumrade jag på soffan en stund framför en sorglig film. Sedan åkte jag hem till Lullu, Mickan var också där och vi satt och pratade och drack saft. Det är jättetrist att inte Mickan ska med till Gotland.
Josp och Cäm kom efter ett tag men vid halv 12 blev det sängen för min del.

SISTA JOBBDAGEN I DAG! :)

Fit for hajk.

Jag är en människa som är som skapt för hajk. Eller så är jag en människa som absolut inte är skapt för hajk. Jag är inget mellanting, det går inte att kombinera. Antingen ska jag lukta sommaräng och vara sjukt ren, eller så ska jag vara riktigt jävla skitig och fettig i håret. Then we're talking!
I natt när jag skulle sova i det jävla tältet funderade jag över när jag sov i tält sist. Kom fram till att det var år 2004 när Maria och jag tältade vid Kebnekaise. Kom även fram till att det var samma tält som denna gång. Det så kallade halk-tältet. Hur platt mark man än står på så lutar tältet. Jag vaknade tusen gånger av att jag rullat av liggunderlaget och att min kropp börjat domna av på diverse ställen. Om jag rullade tillbaka till underlaget visste jag att smärtan skulle vara olidlig, därför var det bara att ligga kvar på den hårda marken tills känseln var helt borta. Så har min natt varit. Dessutom var det svinkallt och jag låg kissnödig tills det blev morgon och man fick gå upp.

Men annars har helgen varit jättemysig! Vi har paddlat flera olika sjöar, ett par kanaler, badat, lekt, ätit, läst. I dag blev vi hämtade i Gnesta efter lunch och Daniel och jag följde med kusinerna hem. Vi spelade twister, tittade på deras hästar och åkte släp efter fyrhjuling, wuhuu. Nu är vi hemma och jag är tröttare än tröttast och orkar inte skriva mer så vi hörs i morgon :)

Som en oas.

Hej bloggvänner.
Nej, jag och Mikael är inte tillsammans igen, men jag var ändå och hälsade på honom i veckan. Jag kom dit i söndags eftermiddag och vi bunkrade upp med mat, mat, dricka och mat. Sedan skjutsade hans bror ut oss till Årteryd där vi fick stället för oss själva ända fram till i går. Så himla mysigt! På måndagen öste regnet ned hela dagen och vi stannade inomhus framför brasan med täcke och kudde, mat och film. Jag återupptog läsningen av sista Stieg Larsson-boken som jag påbörjade i vintras. Den är svår att släppa nu ska ni veta.

På tisdagen sken solen och vi dammade av två gamla cyklar och cyklade till Rosebro för att bada. Det var galet varmt och galet långt! Efter bad och lite stek cyklade vi till Kisa eftersom att det enligt Mikael låg "runt hörnet". När vi cyklat i tjugo minuter skådade vi en skylt "Kisa 6.5 km" och jag dog. Men vi fortsatte vår kamp till Kisa, allt för att få handla Pespi Mask och Loka. Det var det värt. Sammanlagt den dagen cyklade vi 4-5 mil och fick en, tjaa, fin bränna och jävligt ont i rumpan. På kvällen blev det badminton, kyckling & potatissallad, brasa och bondespelet. Vi såg Midsomer nere hos grannarna eftersom att vi bara fick in fyran och sexan på TV:n. Onsdagen var lika fin den och vi cyklade till stranden igen. Mikael var tvungen att plugga lite så jag fick ligga kvar ensam och sola. Kväll: såg filmen "Illusionisten", kuslig och grymt bra! Se den. På torsdagen blev vi upphämtade och fick skjuts in till Linköping. Åt lunch och bara njöt, sedan tog jag tåget hem vid tre-tiden. Kände mig riktigt jävla sunkig, hade inte duschat sedan söndagen och mina kläder luktade unket.

Dagarna var hur mysiga och roliga som helst! Vi fungerar så bra med varandra jag och Mikael, trots att vi inte är tillsammans längre.

Tåget kom in till centralen strax efter fem och papi hämtade upp mig. Vi åkte hem, åt grillad lax med popatis, underbart! Sedan skjutsade bror mig hem till Jospen för en innan-Tommys. Alla tjejer spelade Pictionary, jag och Emme vann överlägset vilket vi både visste från början. En jättetrevlig kväll som slutade på Tommys bland stupfulla Åkersbergabor. I dag har jag jobbat bakis hela dagen och nu är jag svinigt trött.

I morgon ska jag, pappa och Daniel ut och paddla med pappas bror och vår lill-kusse. Tälta och grejer :)