Fit for hajk.

Jag är en människa som är som skapt för hajk. Eller så är jag en människa som absolut inte är skapt för hajk. Jag är inget mellanting, det går inte att kombinera. Antingen ska jag lukta sommaräng och vara sjukt ren, eller så ska jag vara riktigt jävla skitig och fettig i håret. Then we're talking!
I natt när jag skulle sova i det jävla tältet funderade jag över när jag sov i tält sist. Kom fram till att det var år 2004 när Maria och jag tältade vid Kebnekaise. Kom även fram till att det var samma tält som denna gång. Det så kallade halk-tältet. Hur platt mark man än står på så lutar tältet. Jag vaknade tusen gånger av att jag rullat av liggunderlaget och att min kropp börjat domna av på diverse ställen. Om jag rullade tillbaka till underlaget visste jag att smärtan skulle vara olidlig, därför var det bara att ligga kvar på den hårda marken tills känseln var helt borta. Så har min natt varit. Dessutom var det svinkallt och jag låg kissnödig tills det blev morgon och man fick gå upp.

Men annars har helgen varit jättemysig! Vi har paddlat flera olika sjöar, ett par kanaler, badat, lekt, ätit, läst. I dag blev vi hämtade i Gnesta efter lunch och Daniel och jag följde med kusinerna hem. Vi spelade twister, tittade på deras hästar och åkte släp efter fyrhjuling, wuhuu. Nu är vi hemma och jag är tröttare än tröttast och orkar inte skriva mer så vi hörs i morgon :)














Kommentarer
Postat av: dad

Vännen, det var jättkul att du hängde med. Nästa gång blir det Värmland ! Men varför tog du inte med kortet på Sannas strumpa ???

Och vaför inte berätta att du slapp paddla om du läste högt ur Stieg Larsson för Daniel ??

2008-07-07 @ 08:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0