Som en oas.


Hej bloggvänner.
Nej, jag och Mikael är inte tillsammans igen, men jag var ändå och hälsade på honom i veckan. Jag kom dit i söndags eftermiddag och vi bunkrade upp med mat, mat, dricka och mat. Sedan skjutsade hans bror ut oss till Årteryd där vi fick stället för oss själva ända fram till i går. Så himla mysigt! På måndagen öste regnet ned hela dagen och vi stannade inomhus framför brasan med täcke och kudde, mat och film. Jag återupptog läsningen av sista Stieg Larsson-boken som jag påbörjade i vintras. Den är svår att släppa nu ska ni veta.

På tisdagen sken solen och vi dammade av två gamla cyklar och cyklade till Rosebro för att bada. Det var galet varmt och galet långt! Efter bad och lite stek cyklade vi till Kisa eftersom att det enligt Mikael låg "runt hörnet". När vi cyklat i tjugo minuter skådade vi en skylt "Kisa 6.5 km" och jag dog. Men vi fortsatte vår kamp till Kisa, allt för att få handla Pespi Mask och Loka. Det var det värt. Sammanlagt den dagen cyklade vi 4-5 mil och fick en, tjaa, fin bränna och jävligt ont i rumpan. På kvällen blev det badminton, kyckling & potatissallad, brasa och bondespelet. Vi såg Midsomer nere hos grannarna eftersom att vi bara fick in fyran och sexan på TV:n. Onsdagen var lika fin den och vi cyklade till stranden igen. Mikael var tvungen att plugga lite så jag fick ligga kvar ensam och sola. Kväll: såg filmen "Illusionisten", kuslig och grymt bra! Se den. På torsdagen blev vi upphämtade och fick skjuts in till Linköping. Åt lunch och bara njöt, sedan tog jag tåget hem vid tre-tiden. Kände mig riktigt jävla sunkig, hade inte duschat sedan söndagen och mina kläder luktade unket.



Dagarna var hur mysiga och roliga som helst! Vi fungerar så bra med varandra jag och Mikael, trots att vi inte är tillsammans längre.

Tåget kom in till centralen strax efter fem och papi hämtade upp mig. Vi åkte hem, åt grillad lax med popatis, underbart! Sedan skjutsade bror mig hem till Jospen för en innan-Tommys. Alla tjejer spelade Pictionary, jag och Emme vann överlägset vilket vi både visste från början. En jättetrevlig kväll som slutade på Tommys bland stupfulla Åkersbergabor. I dag har jag jobbat bakis hela dagen och nu är jag svinigt trött.



I morgon ska jag, pappa och Daniel ut och paddla med pappas bror och vår lill-kusse. Tälta och grejer :)









Kommentarer
Postat av: Säni

Härligt att höra från dig igen. Jag har kommit underfund med en sak: DU ÄR SÄMST PÅ ATT SVARA PÅ SMS!!!

Ville bara säga det.. ;)

Kom till Göteborg snart! Jag ska åka ner till Halmstad till Andy och grabbarna om två helger - häng med! ;)

Puss

2008-07-05 @ 00:16:18
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0