Äcklig, jävla hemtenta.


Idag har vi fått vår hemtenta. Har jag sagt att jag vill ha en hemtenta? Duger det inte med vanliga tentor kanske? Den är jättesnygg i alla fall, i stil med "Skriv en analys av boken 'Journalistikanalys' ur dessa synvinklar: bla bla bla. Analysen ska vara minst hundra A4, och texten ska vara i strl 6".
Typ sådana uppgifter. Min lärare vill döda mig.

Jag och Fia gick hem från skolan tillsammans efter mötet på Kåren. Vi var ledsna eftersom att vi konstaterat att vi har femtioelva saker att göra som ska in snart. Sedan blev vi glada, för vi kom på att det egentligen inte var så mycket att göra. Sedan blev vi ledsna igen, för vi bestämde att det var endel att göra i alla fall. Så vi gick hem och pluggade:

Fia | Kalla mig Mushu säger:

husby, ligger det norr om stockholm?

Emm | säger:

ööh ingen aning. kolla eniro

Fia | Kalla mig Mushu säger:

men du ska ju kunna sånt ju

Emm | säger:

haha okej. isf gör det inte det eftersom att jag inte känner igen det. kanske ligger inåt landet?

Fia | Kalla mig Mushu säger:

det ligger vid kista

Emm | säger:

söder om sthlm

Fia | Kalla mig Mushu säger:

jaha

Emm | säger:

vadådå? ska du flytta dit? =)

Emm | säger:

hehe

Fia | Kalla mig Mushu säger:

hehe nee..

Fia | Kalla mig Mushu säger:

det ligger ju typ lite norr och lite inåt i landet

Emm | säger:

aaaha. va? trodde det låg söder om sthlm. för det tog alltid så lång tid för papi att komma hem från jobbet

Fia | Kalla mig Mushu säger:

haha.. kolla på kartan

Fia | Kalla mig Mushu säger:

din pappa heter per va?

Emm | säger:

aaa

Fia | Kalla mig Mushu säger:

och din mamma evon?

Emm | säger:

ja. hur visste du det?

Fia | Kalla mig Mushu säger:

ditt hemnummer är 08-540*****

Emm | säger:

haha. tönt

Fia | Kalla mig Mushu säger:

du bor på Stallgruvevägen 4

Emm | säger:

snokaru?

Fia | Kalla mig Mushu säger:

tänk vad man får fram egentligen

Fia | Kalla mig Mushu säger:

helt jävla sjukt ju

Emm | säger:

nu jävlar

Fia | Kalla mig Mushu säger:

testa att hitta mig du

Emm | säger:

blir svårare ju

Fia | Kalla mig Mushu säger:

ska du ha lite hjälp?

Emm | säger:

sjöhagavägen 18

Fia | Kalla mig Mushu säger:

fel

Emm | säger:

nääää

Fia | Kalla mig Mushu säger:

nej, det är rätt

Emm | säger:

din mamma heter anna maria eriksson

Emm | säger:

hehe

Emm | säger:

0150-*****

Fia | Kalla mig Mushu säger:

jepp

Fia | Kalla mig Mushu säger:

pappa då?

Emm | säger:

din papi står inte med

Emm | säger:

schkomt

Fia | Kalla mig Mushu säger:

vad konstigt

Emm | säger:

aa. hans mobil kanske är snodd

Emm | säger:

du bor typ vid vattnet

Emm | säger:

han kanske tappade den i sjön

Fia | Kalla mig Mushu säger:

haha... sjukt kul att du ser att jag bor vid vattnet

Emm | säger:

haha aa. man kan välja flygfoto. det gjorde jag innan jag flyttade hit. så såg jag att den familjen jag skulle bo hos hade en husvagn på tomten. då tänkte jag att attans, där ska säkert jag bo.

Sedan pluggade jag faktiskt på riktigt. Och köpte en bok av en journalist-tvåa. Han frågade varför vi inte går till biblioteket och lånar alla böcker vi behöver. Jag frågar mig själv det nu varje minut.

Jag har skrivit första kapitlet ur en sjukt bra roman. Jag borde fan bli författare.






Kommentarer
Postat av: Fia

Studiecirkel ala Em&Fis

2008-02-26 @ 16:14:37
Postat av: Sänni

Hahahahahahahahhahahahhahahahha.. Älskar att du sitter brevid mig i min soffa och skrattar ikapp åt ditt eget inlägg...

2008-02-26 @ 17:34:55
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna
Postat av: Emme

Vad härligt det var att ta ett riktigt snack med dig på telefon! LOVE YOU DARLING!

2008-02-26 @ 17:48:24
URL: http://emme.blogg.se
Postat av: Emme i egen hög person

HAHAHAHAHAHAHA AHAHAHAHAHHAAHHAAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAA HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA jag drunkar i skolan

2008-02-26 @ 20:15:46
Postat av: M

jag styr upp din blogg imorn! :) men vill du ha samma stilmall som nu och vilka färger typ? annars kan ja sitta och klura i hundra år haha.something else? PUss

2008-02-26 @ 20:20:14
URL: http://marybud.blogg.se
Postat av: Minna

Vilket härligt msn-samtal med Fia. Får jag vara med i er studiecirkel nån dag? :p
Puss

2008-02-27 @ 08:31:46
URL: http://minnaannim.blogg.se
Postat av: tres

hahha du e så knäpp, fick inte du oxå vg i geografi av sär pär? :P
japp ja kommer hem till påsk, du me vavavvava? skaru me till gotland i sommar v 29? jajaja =)

2008-02-27 @ 12:03:59
URL: http://theresebjorklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0