Tvättstugehat, festival och Kårkvällar.

Vid denna tid av året brukar jag och Maria alltid börja prata om vårens utlandsresa. Sedan alltid en sommarresa. Studentrabatt? :-)

DAGENS i-landsproblem:
VARFÖR I HELVETE FÖRSTÅR INTE VISSA MÄNNISKOR ATT TVÄTTSTUGAN ÄR TILL FÖR ALLA OCH ATT MAN INTE KAN BOKA EN TID OCH SEDAN LÅTA TVÄTTEN HÄNGA KVAR ELLER TORKTUMLAS PÅ ÖVERTID SÅ ATT VI ANDRA SOM FATTAR DET INTE KAN TORKA VÅR TVÄTT EFTERSOM ATT ALLA TORKSKÅP OCH TORKTUMLARE ÄR UPPTAGNA AV EN OCH SAMMA PERSON SOM ÄR GLÖMSK ELLER BARA ALLMÄNT LAT OCH INTE ORKAR HÄNGA SIN TVÄTT PÅ ANGIVEN TID? OCH VI DÅ SOM VET HUR MAN TVÄTTAR FÅR TA MED OSS VÅR BLÖTA TVÄTT OCH HÄNGA UPP I LÄGENHETERNA VILKET RESULTERAR I ATT ALLT DAMM SOM LIGGER PÅ MITT GOLV NU DRAS TILL MIN NYA, RENA, FRISKA TVÄTT SOM KLÄR MITT KÖKSBORD, MINA STOLAR, MIN TV, MIN SOFFA, MINA DÖRRAR, MIN HALL, MIN FISKSKÅL OCH MIN POJKVÄN.
Jag vet var er brevlåda bor. Så det så!

Vi har fått tillbaka januari-tentorna och jag klarade dem med marginal :-)

Övrigt så har det varit en riktigt härlig helg. I fredags började jag och Sara med en drink hos Fia. Födelsedagsfest hos Elli. Jag drog mina lappar och fick sinnestämning: överdrivet empatisk, uppdrag 1: ställ till en scen, uppdrag 2: få alla att ställa sig upp och hålla tal. Det blev kaos och rörigt av alla olika sinnesstämningar den kvällen, men det var hur kul som helst.
I lördags blev det lite tentaplugg sedan kortspel hos Fia. Melodifestivalen hos Sandra. Fest hos Marre. Tillbaka till Sandra. Mycket dans dans dans. Journalister <3 radio. Kåren. Sjukt kul kväll. Pratade med vännerna hemma och GUD VAD JAG SAKNAR ER!
Min Mikael har varit sjuk sedan onsdags, feber och grejer. Han har bott hos mig hela tiden och jag har pysslat om honom som den underbara flickvän jag är. Han har inte orkat göra någonting utan bara legat och frusit under två täcken, fullproppad med treo, halstabletter och multivitamin. Han har sammanlagt tittat på 56 avsnitt av Vänner i helgen. Bli frisk nu!

Jag kommer hem snart för att föreläsa
med Sanna i Röllingby och förhoppningsvis Tibble och RHS. Sedan bär det av en sväng till Göteborg och hem till Sannas gamla skola. Efter det är det inte långt till påsk och jag tänker unna mig en veckas "semester" hos mamma och pappa.

En liten tripp till Riksgränsen har kommit på tal. Tydligen med en massa rabatter... ;-)

Festivalen hos Ilker förra helgen:

image148

Vi gjorde en födelsedagspresent i form av ett toapapper med fina ord på.

image149

Jonas och Micke brevid deras tält på festival

image150

Glatt festival gäng. Troligtvis regnade det och blev lerigt.

image151

Gummistövlar på. Japp, det måste ha regnat.





Kommentarer
Postat av: M

Åhh! ska vi styra upp en resa emme? :D
miss you puss :)

2008-02-19 @ 09:29:36
URL: http://marybud.blogg.se
Postat av: mAm

Grattis till marginalerna. Du e´så duktig.
Jättekul att Du&Sanna kommer ner ett par dagar,hoppas Tibble hör av sig. Roligare med fler ställen att föreläsa på?
P&K

2008-02-19 @ 10:19:25
Postat av: Emme

Precis exakt samma problem hade jag och Mickis i tvättstugan igår! Killen hade sin tvätt i tvättstugan 4 timmar efter att hans tvätttid var slut! Vi var tvugna att ta i han äckliga kalsonger och råttätna tröjor och flytta på dom för att kunna torka våra egna saker. HATA HATA HATA

2008-02-19 @ 14:31:04
URL: http://emme.blogg.se
Postat av: Sänni

Deras hundar skitar ner Ankars med! ;)
Yeey, snart sthlm & gbg, hoppas bara vi får några definitivt av mina skolor med.........

2008-02-20 @ 10:14:58
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna
Postat av: mis

haha. en del saker klarar man sig inte utan, hur fattig man än är ;)vad ska du läsa i tibble och rhs. när kommeru hem, mer info tack! Puss!

2008-02-20 @ 14:14:27
URL: http://marybud.blogg.se
Postat av: Emelie

Ett år sedan vi åkte till Thailand idag. Spola tillbaka tiden snälla?

2008-02-21 @ 19:01:08
URL: http://emme.blogg.se
Postat av: Jas

Kom hem nu, det är sooool!

2008-02-22 @ 13:38:39
URL: http://jasmina.blogg.se
Postat av: Sänni

Jag menade inte att du faktiskt var på själva efterfesten, men att du var PÅ att ha en efterfest.. Förstår du mitt blogginlägg nu? Jajajaja, NolleP räknas inte! ;)

2008-02-22 @ 15:47:34
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0