Jag är sugen på våfflor.


Lite kort då. Mina åtta dygn hemma i Stockholm var u n d e r b a r a. Hann med att träffa nästan alla jag ville träffa. Men tiden gick alldeles för snabbt. Jag hann med en promenad med Jasmina kring vårt kära Lervik. Jag träffade Cäm, Emme och Mickis. Det blev två tegel-kvällar med förfester hos C-boy ena kvällen och underbaraFanny andra. Deras lägenheter hade förresten blivit jättefina! Lördagen blev en stor förfest med mycket folk. Hälsade på jobbet och pratade sommarscheman och grejer. Saknar alla jättemycket!
Sista dagen ville jag verkligen inte åka hem. Vi firade mormor och morfar med en skitgod middag i Vaxholm och jag åt tills jag sprack. Mötte sedan upp Sän på Arlanda måndagmorgon och flög till Luleå.
Jag har inte tänkt ett piss på skolan under hela veckan vilket jag verkligen behövde.



När jag anlände till Pite-yo i måndags var internet dött. Hela skolan nätverk var dött dött dött och vi kunde inte ens logga in på datorerna i skolan vilket skapade kaos. Jag tyckte att det var ganska mysigt jag. Skolan var tom, redaktionen var stendöd och grabbarna på service center rullade tummarna. Vi hade i alla fall examination tisdag och onsdag och det gick braaaaaaa.

På kvällen kom Fia och Sara inrusande hos mig med en död fisk i en skål (mina egna fiskar var borta, vilket jag upptäckte efter typ en timme hemma). Helena hade hämtat dem till en filminspelning, så numera är de filmstjärnor. Sara fisk var i alla fall "död". Självklart tog jag hand om den och fick den att sluta simma ryggsim. I dag lever den jättemycket.

I tisdag fyllde Sän 21 och hon bjöd på våfflor hemma hos sig. Vi var omkring tolv pers och alla var hungriga (jag och Fia och alla grabbar). Det dröjde typ en kvart till man fick sin nästa voffla vilket var jävligt långsamt. Titta här hur otåliga vi var:

image177

Men Sanna är en våffel-Gud och alla blev mätta.

I går hade vi som sagt en till examination, och sedan kom Mikael till Piteå under eftermiddagen. Han är jättesjuk igen, säker 40 graders feber stackarn. Jag lagade mat och sedan blev det film. 

I dag har vi haft kursavslut i TV-journalistik. Säga vad man vill om den kursen, men utvärderingen ska bli ett nöje. Men självklart ligger den inte uppe på fronter där den ska ligga...




FEST och en veckas ledighet - ja tack! :-)







 

Kommentarer
Postat av: Fia

Lyssna på detta: Jag var på systemet idag. OCH JAG HANDLADE

2008-03-27 @ 23:38:57
Postat av: Minna

Utvärderingen finns nu :D

2008-03-28 @ 08:10:20
URL: http://minnaannim.blogg.se
Postat av: Minna

Ifall du inte hittat utvärderingen än... Den ligger på första sidan i fronter. I vänsterspalten står det Utvärdering. Klicka där så hittar du den :D
Pussipuss

2008-03-28 @ 15:11:10
URL: http://minnaannim.blogg.se
Postat av: Camilla

EM! Kan du komma hem igen? Kryssning imorrn ju, jag vill att du ska meee! Haha dricka vin inne på toan, suuuunk!
PUSS min skatt

2008-03-28 @ 16:25:52
Postat av: Sänni

Jag vet att jag är våffel-Guden. Det är jag som regerar över våfflorna. Jag kan mätta 12 magar med endast två smetar och ett våffeljärn. JAG ÄR VÅFFEL-GUDEN!!!

2008-03-29 @ 15:27:56
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0