Mjölk är livet.


En dag som denna finns ingenting bättre än mjölk. Ett stort, iskallt glas minimjölk från Norrmejeri. I dag har jag druckit en och en halv liter. Det är min nya drog. Nästan lika viktig som läppi. Men bara nästan.

Fredagskvällen började hemma hos mig. Sanna åt gröt och Sara och jag skålade. Vi lyssnade lite på Snook och jag blev nostalgisk. Så vi gick hem till min kära granne Elli. Pratade drömmar och drack vin. Vinet tog slut, men fylldes snabbt på igen. Oj oj oj vad mycket vin det finns här. Sedan blev alla sjukt danssugna så Sanna körde in oss till Kalles där vi fick stilla begäret.
Jag kom hem i tid, tappade fem tjugolappar i toaletten, hängde upp dem på tork, däckade.
Ikväll ska någon stackars sate ta emot mina nybadade pengar.

I morse var jag uppe tidigt. Drog med fältkittet till skolan och satt uppkrupen i en skön stol med mjukiskläder och kaffe i en mörk och öde datasal. Rätt så mysigt faktiskt. Där satt jag i några timmar och redigerade klart nyhetsinslag. Jag gick hem vid tre-tiden och somnade.



Nu kommer Sara.
Påt igen. Ikväll blir det Kåren!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0