Världens finaste dag.



Idag är det helt sjukt fint väder ute. Fåglarna kvittrar, solen står (rätt så) högt på himlen som är heeeelt molnfri. Det är tolv minus i skuggan och säkert en fem plus i solen. Snön knastrar och knistrar för fullt. Jag vill åka skidor men det vill ingen annan. Sitta i backen och sola, ta en öl. Varför är alla så stressade?
Jag är hur lugn som helst :-) Bara en uppgift i hemtentan kvar. HF:an och resten klart på en cd. Alla tv-uppgifter klara. Den lönar sig att ligga i från start, sade åsnan och åt en fisk.

När jag ändå talar om fisk, Jasmina blev den lyckliga vinnaren av min mini-fråge-tävling. En fisk är skickad på posten och borde anlända till Gröndal idag.

Igår var jag, Fia, Marielle och Sara ute och lekte på isen. Det var svinkallt och jag förfrös mina tår (jag lovar, de är svarta). Sedan åkte vi in till stora staden och lunchade. Jag åt en drömmacka som finns överallt här uppe; sallad, brie och salami. Jag hade velat ha mozzarella och pesto på, men de var slut. Fan.
Det var jättemånga moggisar ute på stan igår och vi blev ganska rädda.

Sanna köpte glass från glassbilen på väg hem från skolan för någon dag sedan. I eftermiddag har jag lovat att jag ska komma och hjälpa till att äta upp glassen. Varsågod, Sanna, jag gör det för din skull.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------



Stackars lilla Sanna. Hon tydligen spytt hela natten. Varit på sjukan. Stackars lilla Sanna.

Det är tur att hon har en så bra pojkvän som Patrik.
Och en så fin vän som jag ;-)

Jag vill prata med dig nu.

 


image160









Kommentarer
Postat av: Mary

WHOAT!??, jasmina fuskade! fusk fusk fusk- ja tänkte ge fisken till qvintus ju!!!!

2008-03-05 @ 12:52:06
URL: http://marybud.blogg.se
Postat av: hata fisk

FYFAN! men okej. visst (det här ska jag komma ihåg)

haha- om ja hittar nåt som passar dig lägger jag det åt sidan. allt annat hamnar på blocket, jag är i desperat behov av pengar!

vad ska du göra när du är hemma på lovet? om vi drar till stöten kan du ju komma och hälsa på för lite åkning och afterski! =)

2008-03-05 @ 14:09:46
URL: http://marybud.blogg.se
Postat av: Sänni

Du är världens finaste.

2008-03-05 @ 18:47:20
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna
Postat av: therese

snö vad är det förnått? sånnt har ja inte sett på länge. gud va du e snäll mot dina vänner å hjälper dom att äta upp glassen :P

2008-03-06 @ 10:26:34
URL: http://theresebjorklund.blogg.se
Postat av: J

Jag bugar och bockar, tack, tack, tackar.
Ingen fisk ännu, väntar med spänning på brevbäraren imorgon!

2008-03-06 @ 23:41:56
URL: http://jasmina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0