Where is the fucking snöstorm?

Nöjd?



Dock pluggade vi inte så mycket som vi planerat att plugga. Vi hade roligt också. Vi:
*Handlade
*Tvättade
*Åt godis
*Handlade igen
*Skrev en teaterpjäs om Minna och David.
Sista punkten var roligast. Hör av er för manus!

En till rolig sak var när Sanna ramlade illa i ett dike:



Det här med att hälften av alla flyg är inställda. Rent spontant undrar man varför det till största delen beror på att det inte går att landa på Arländie. Jag kom på att man borde göra som de gör på Storgatan, lägga markvärme på skiten. Sedan kom jag på att det skulle bli en satans massa markvärme. Det går ju inte. Och sedan det här med att det är snöstorm. Det här är inte snöstorm. Det är lite blåst med snö i. Förstår liksom inte grejen.

I förmiddags gick jag och Fia upp till skolan i "stormen" och gjorde oss bekväma i biblioteket med civilrätt och Sveriges rikes lag. Vi pluggade på bra och efter en stund joinade Alex. Andreas och Victor likaså, och här började det gå utför. Våra svar blev kortare och kortare och engagemanget sämre och sämre. Vi blev väl typ klara i alla fall och fick skjuts till Ankars. Jag gick över till S och lånade hennes gitarr och nu sitter jag här och lär mig ackord :)


By the way, jag satte upp mina julstjärnor i går. Visst är det inte för tidigt? :)


Kommentarer
Postat av: Chrille

Varför inte köpa in en plog eller två? Som bevisat av användning på norrländska flygplatser i decennier fungerar de rätt bra. No offense till 08or men de får (lite) snö nästan varje år och varje gång blir det "kaos". Det är ruggigt komiskt. Argumenten är väl att det blir för dyrt med sånt eftersom det bara snöar några dar per år, men säkerligen måste Stockholm (och Arlanda) tjäna på att köpa in plogar som räcker i en jädrans massa år och till följd slippa "kaoset" som täcker löpsedlarna varenda år vid den här tiden.



Jag ska starta plogfirma i Stockholm. Jag behöver bara jobba några dagar per år + att när jag väl jobbar kan jag ta så snuskigt mycket betalt för allas desperation att slippa kaoset, så jag slipper jobba resten av året.

2008-11-24 @ 20:14:38
Postat av: Annika

Emme pemme de e ju storm där arlanda ligger, o alltså kan inte lule planen flyga dit eller komma därifrån ;). de handlar ju inte riktigt bara om snö på marken, utan om de som e i luften om du vet vad jag menar, att de blåser.

2008-11-24 @ 20:46:11
Postat av: Anonym

Anniepannie. Tyst med sig! Det är inte storm. De är bara pjåkiga. För mycket mark, för lat arbetskraft :)

2008-11-24 @ 21:01:27
Postat av: mary

ja det är myycket möjligt! åhm vad mys med julstjärna!! =)

2008-11-24 @ 22:09:40
URL: http://marybud.blogg.se/
Postat av: Smeel

Hahah, f'låt att jag tvivlade. Men som Crille säger, vi skrattar åt er 08:or, varje år, och det är lika roligt varje gång :)

2008-11-25 @ 00:16:30
URL: http://lostpatrol.webblogg.se/
Postat av: Dad

Kan jag skönja lite pluggångest i Sannas blick?? Snygg bild på PCs förresten - man längtar ....

2008-11-25 @ 09:29:28
Postat av: Minna

Ja gulle, jag vet att ni älskar mig trots min skit. OCh vet du? Jag har kastat en del. Och lite annat ska till Kupan eller andra bättre behövande.

Puss söt

2008-11-25 @ 17:30:25
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0