En liter mjölk och fullmåne?

Jag har inte sovit någonting i natt. Eller jo, jag somnade kanske fem gånger, mycket oroligt och kallsvettigt. Det måste varit fullmåne. Tror till och med att jag hörde en varg yla vid Grisberget. Vid halv fem gav jag upp, kokade en liter mjölk och lade mig i soffan och läste. Ganska så mysigt.

I går var jag och Sara ute och jagade radiotjänst Kiruna. Jag var dum och råkade öppna dörren hemma hos dem och där stod han, otrevlig och ung som stryk. Ofelia sprang ut i trapphuset, jag blev rädd för snubben och ropade på Elli. Allt blev en soppa och Sara blev arg och vi skulle ut och läxa upp honom, men då hade han åkt, med svansen mellan benen den lilla fegisen.

Kommentarer
Postat av: mAm

Ja vännen. Fullmånen lyste över oss i natt.

Tyckte att även jag hörde vargen på Grisberget...

2008-10-14 @ 09:00:30
Postat av: Minna

En LITER mjölk?

2008-10-14 @ 13:27:22
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0