Nudlar och lånade pengar.

Projekt: sömn. Annika har lärt mig att jag inte ska äta eller dricka någonting annat än vatten efter klockan sex på eftermiddagen. Detta ska tydligen påverka hur jag sover. Te är tydligen helt okej, om jag dricker det utan honung. Then I'm screwed. Jag har även försökt att låta bli att ställa klockan (detta fungerar bara vissa dagar, typ i dag då vi börjar klockan ett). Tror att jag sover mer oroligt om jag vet att det finns en risk att jag inte vaknar av klockan. Därför ställer jag bara inte klockan.

I dag mår jag inte bra. Min kropp känns som gröt, jag har ont i halsen, lock för öronen och kallsvettas. Borde. Ligga. Hemma. Och. Kurera. Mig. Hela. Dagen. Men jag är starkare än så. Dessutom är det tråkigt att vara hemma en hel dag.

Nu har jag räknat och knåpat och funderat och suckat och kommit fram till att jag egentligen inte har råd att åka hem nästa vecka. Just nu har jag 90 spänn på kontot och ingen mat i kylen. På fredag får vi pengar, varav tretusen går till hyra, femhundra till telefonräkning. Ytterligare en tusenlapp då till flygbiljett, fyrahundra till taxi. Måste även beställa böcker till nya kurser. Detta lämnar mig minus ettusentvåhundra vid nästa månadsslut. I december får vi bara femtusen från CSN. Såå, det är min uträkning, tråkig men sann. Jag får sälja mig själv i slutet av månaden, för hem ska jag.

Kommentarer
Postat av: tessan

jag vet inte om jag ska åka hem nästa vecka....typ alla jobbar ju ändå och e tråkiga. men om ja åker hem blir det typ mån-tor. massa grejer osm händer här sen. hur blir det nu, kommer du åka hem fat det blir minus på kontot?

fan va ja längtar tills i morgon då man får pengar!

2008-10-23 @ 13:52:57
URL: http://theresebjorklund.blogg.se/
Postat av: Robin

Har svårt att tro att te är okej. Te innehåller tein vilket är samma kemiska förening som koffein och har därför samma uppiggade effekt.



Så du bör nog låta bli att dricka te också.

2008-10-23 @ 15:24:38
URL: http://lufsludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0