Veckans gästbloggare: Säni

Hej allihop!
När jag fick förfrågan om jag ville vara Emmelies första gästbloggare blev jag först förskräckt. Skulle lilla jag blogga hos Slemmet? Jag riskerar ju faktiskt att ta del av att förstöra hennes rykte. Men ack, här sitter jag nu. Lyssnar på Magnus Uggla, dricker en hemmakomponerad drink i ett vinglas - notera: VINGLAS. Vart är Emmelies drinkglas? Inte i glashyllan. Inte i frysen. Inte i garderoben. Svaret: De finns inte! Om ni någon gång blir tvingade att köpa present till vår lilla vän - köp snygga glas att göra roliga drinkar i - annars måste jag förbarma mig över varenda j*vla förfest. Att dricka goda drinkar i vinglas går ju faktiskt inte för sig! Och jag har bestämt mig för att bli en drinkhora. (Förlåt Emmelie, får man skriva så?)
Alkohol är ju en punkt som ingår i studentlivets paketpris. Inte allra minst i Piteå. Här finns, kanske som bekant, inte allt för mycket att göra. Alternativ en fredagkväll: Bio (dyrt). Bowla (dyrt, och kan bidra till dåligt humör). Sitta hemma och glo på tv (ganska mysigt, men man tröttnar snabbt). Dricka alkohol och spendera de sista timmarna av kvällen på antingen kåren eller Kalles.
Detta är faktiskt någonting som vi ska göra ikväll. Jag har övertalat kära Emmelie att följa med mig ut på Kalles, eftersom jag inte har varit där sen i våras, vilket i Piteögon är K A T A S T R O F !!!
Vi är dock lite snyggare idag än igår, då dagens tema är 2008 och INTE 1980.





Massa cyberkramar och bloggpussar!

/ Sän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0