Valentine.

Morgonstund, morgonstund, och jag vaknade vid halv åtta (!) och såg detta nostalgiska MMS från Jasmina.


Ska vi göra någonting helt crazy? Vi ritar en muff!
Gaaaalet Camilla!

I går höll jag på att frysa ihjäl typ fem gånger och ja, jag klär mig ordentligt och ja, min jacka är en ordentlig vinterjacka och ja, jag hade halsduk, vantar och mössa. Men det är inte skönt att gå tjugo minuter till bussen i 25 minusgrader! Så det så! På lektionen satt jag bakom en grabb som hade en jättestor och vit finne på näsan som jag ville klämma. Jobbigt läge, eftersom jag aldrig pratat med människan. Andra passet träffade vi en lärare vi bara haft en gång tidigare, och då på en stor föreläsning. Nu var vi fjärdedelsklass och skulle gå igenom uppgifter och han ville att alla skulle ta varsin. Lite udda människa sådär, ställde kuggfrågor och lurades och avslutade varje "nä nu skämtar jag bara med dig!", med att slänga huvudet bakåt och brista ut i gapskratt. Sedan fick vi sluta fem minuter tidigare eftersom att "systemet inte hunnit stänga än". Ja, jag säger då det.

I alla fall så ringde jag Sanna på bussen hem och sade att jag inte kunde vara med på kvällens bravader (middag, film och gitarrspelande) då jag skulle frysa ihjäl på vägen från stan. Hon löste det hela genom att sno Tottes bil och hämta mig samtidigt som hon körde Totte and the gang. Medan jag väntade gick jag på systemet och handlade lite hemlängtan:

Jag frös ju aldrig ihjäl, så det blev myspyskväll.

När jag kom hem väntade ett paket från de bästa med vita strumpor, rosa strumpor, en film och en sött kort :)

Om vissa sovande grisar bara kan vakna snart så ska vi på stan och äta allahjärtansdag-lunch!


Kommentarer
Postat av: Säni

Jag är ingen sovande gris!

2009-02-14 @ 09:42:48
URL: http://jailbreak.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du får finare fötter i svarta strumpor!

2012-03-08 @ 18:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0