Vild-Hasse, schlurvas och en puss på kinden!

Lite kort, jag hade askul i Jokkmokk. I typ 27 minus, scooterstövlar och hur mycket kläder som helst, åkte jag, Sanna, Annika, Crille, Adam, Minna, Lisa, Victor och Andreas (alla va?) de typ 20 milen i morse. Mötte upp Crilles vän Markus.

Marknaden är inte bara en marknad. Marknaden är även en fest! Där dricker man hemkört direkt ur dunken och raggar på allt som heter Greta och Bert. Jag höll mig dock nykter hela dagen :)

Detta hände:
*Vi skrattade hela dagen. Skämtar inte. Jag har så himla kul tillsammans med dessa människor! Jag har ont i mina skrattmuskler. 
*Fick två nya bekantskaper.
*Jag fick en puss på kinden av en dude som hade svensexa. Det var Annika och Sannas fel.
*Vi köpte renkött av Vild-Hasse.
*Vi tappade bort Annika! Marknaden är sjukt stor ska ni veta, och hon hade ingen täckning på mobilen. Panik! Hon kom till rätta till slut, lånade en sames mobil.
*Jag och Sanna köpte två asfula renar. Mina kusiner ska få dem.
*Jag sjöng mig hes.
*Jag beskådade mitt livs första renrace.
*Tårna förfrös.
*Det dracks öl, vin och skreks i kåtorna.
*Två man klädde av sig helt nakna inne i en kåta/restaurang/bar och brottades i snön.
*Vi klappade en hund som hette Douglas inne på folktandvården.
*Det dracks schlurvas! Schlurvas är norrländska för en stadig och redig drink. Lovas betyder bara drink.

Nu har vi after-market hos mig, jag, Sanna, Crille och Adam. I kväll blir det Kaaaaaalles!

Titta vad kallt det var! Sanna värmer min näsa. Mer bilder i morn.


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag såg hur du titta på brudgummen haha s ville ju ha pussen ;) kul o se de sanna filma. Puss

2009-02-07 @ 21:11:42
Postat av: Annika

Och ja marknade var stor för en stackare som mej. Men jag gjorde i alla fall som mamma o pappa sa. Gå till gula skylten de står mattor på. Men inte fanns de där inte.

2009-02-07 @ 21:12:48
Postat av: spaceylisie

Haha, STOR marknad? Då ska ni komma till Rättvik. DET är en stor marknad. Jokkmokk var ju bara... Några kvarter. Rättvik är hela STAN.

2009-02-07 @ 21:51:00
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha najs!

2009-02-08 @ 10:32:23
URL: http://jussi.blogg.se/
Postat av: Camilla

Konstigt att du var kall baby, hur pass tjock är din jacka? Inte en vinter jacka väää? :)

PUSSS

2009-02-08 @ 17:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0